O FIRMĚ » Tiskové zprávy
Bohemiasoft za 7 let: 14.000 eshopů, 14.000 zákazníků v 6 zemích, obrat 41 milionů Kč

I přes nasycenost trhu se firma Bohemiasoft s.r.o. stále drží na absolutní špičce českých poskytovatelů e-shopových řešení. S jejími více než 8.000 zákazníky v česku obsluhuje téměř čtvrtinu z celkového počtu českých e-shopů, pozici lídra trhu si drží s více než 3.000 eshopy i na Slovensku a dalších 3.000 e-shopů provozuje v Maďarsku, Polsku, Rumunsku a na Ukrajině.


Za 8 let svého působení na poli ecommerce řešení se v roce Bohemiasoft 2015 dopracoval k obratu 41 milionů korun. “V podstatě se může zdát, že kdo může a chce mít vlastní e-shop, tak ho již má. Nyní už se z 90% nejedná o získávání nových klientů - začátečníků, ale o konkurenční boj, kdy se zákazníci přelévají z jednoho systému do druhého, nebo případně přecházejí na vlastní řešení.”, říká Jaroslav Hansal, jednatel společnosti Bohemiasoft. “I proto je nutné pracovat na dalších projektech a nebýt tak závislí jen na pronájmu e-shopových řešení, i když to je samozřejmě naše vlajková loď. My nyní spouštíme nový systém Zombeek.cz na tvorbu moderních webů. Prezentovali jsme jej minulý týden na jihočeském Barcampu a zájem byl poměrně velký, také jsme si z připomínek dalších účastníků odnesli hodně inspirace, jak systém Zombeeka nadále vyvíjet.”.

Nejprodávanější produkty roku 2015 v malých a středních e-shopech: telefony ani hračky nečekejte

V uplynulém roce se dle statistik společnosti Bohemiasoft v malých a středních e-shopech prakticky nejvíce nakupovala přírodní kosmetika, doplňky stravy, dětská výživa a krmivo pro psy. Nejprodávanějším produktem roku 2015 se tak trochu překvapivě stalo 100% olivové mýdlo. V těsném závěsu je pak mandlová hmota, jedlá soda, nebo například pravá vanilka.

 

Více než 8000 českých e-shopů vedených na redakčních systémech společnosti Bohemiasoft nakumulovalo jen v roce 2015 dohromady přes 4,5 mld. obratu. “Jedná se o velice dobré číslo, nás však nyní více zajímalo, zda a jak se mění trendy v nakupování, co lidé nakupují nejčastěji, kdy nakupují a tak dále. Jsou to vcelku cenná data, o která se ale rádi podělíme a pomůžeme tak i dalším, kteří například se založením e-shopu z různých důvodů váhají a toto by pro ně mohlo být novým impulsem a motivací”, říká Jaroslav Hansal, jednatel společnosti Bohemiasoft s.r.o.

 

Ze statistik vyplývá, že nejčinnější jsou zákazníci v pondělí, naopak nejméně nakupují v sobotu. Rozdíl mezi těmito dny činí v průměru celých 114%. Co se týče období v roce, logicky nejsilnějším měsícem je prosinec. Avšak samotný Štědrý den spolu se Silvestrem drží první místo v nejnižším provozu z celého roku. Za nejzajímavější produkty se dají označit drogistické a kosmetické výrobky, potravinové doplňky a superpotraviny: přírodní olivové mýdlo drží absolutní prvenství, další místa v žebříčku obsazují vanilkové lusky, chia semínka, kokosový olej, esenciální oleje, ale také například mandlová hmota, sunar, nebo granule pro psy. Kdo by tedy čekal, že se v TOP20 objeví například elektronika, byl by na omylu.

 

Českobudějovická společnost Bohemiasoft s.r.o. je schopna díky obrovské uživatelské základně na svých systémech webareal.cz a webareal.sk přinést zajímavá statistická data a na základě nich poskládat vcelku jasný obrázek toho, jak české e-shopy a jejich zákazníci vlastně fungují. Na českém i slovenském trhu jde o nejpoužívanější platformu pro tvorbu internetových obchodů, téměř každý 4. eshop je provozván v tomto internetovém e-shopovém systému. Jen v ČR obsluhuje Bohemiasoft více než 8000 e-shopů, k tomu dalších téměř 6000 klientů využívá jejich platformu v zahraničí. V současnosti připravuje spuštění dvou velkých projektů: Zombeek, což bude systém pro tvorbu jednoduchých moderních webů, a Golemos - ohromné online tržiště slučující malé obchodníky pod jednu střechu. Obrat společnosti již v roce 2015 činil 41 milionů korun a i díky novým projektům se dá letos očekávat výrazný růst.

 

Statistika prodejů v roce 2015 byla zpracována na základě skutečných výsledků 6436 českých internetových obchodníků, provozujících své e-shopy v systému webareal.cz a webareal.sk.

 


Kontakt: Martina Šindelářová, marketingové oddělení, tel.: 776 766 412, marketing@bohemiasoft.com

Tisková zpráva 16.2.2016, České Budějovice

 

 

Z celkového počtu 10.000 zákazníků Bohemiasoft využívá 4.000 eshopů mojeID

12. března 2012

Společnost Bohemiasoft, která vyvíjí vlastní internetová řešení pro jednoduchou on-line tvorbu elektronických obchodů a webových prezentací, pod značkou www.WEBAREAL.cz, dnes oznámila, že její systém jen v České republice využívá více než 6.500 malých a středních e-shopů. Celkově je v systému vytvořeno již 10.000 e-shopů od zákazníků ze 7 evropských zemí. Při této příležitosti také její zástupci uvedli, že mezi svými partnery registrují poměrně velký zájem implementovat do svých stránek přihlašovací systém mojeID. Tuto možnost nabídl Bohemiasoft jako jeden z prvních v prosinci 2010.

"mojeID jsme se rozhodli zavést proto, abychom nabídli našim partnerům konkurenční výhodu, kterou potom mohou využít při svém dalším podnikání. Službu mojeID najdou na stránkách zákazníci více než 4.000 e-shopů, které fungují na naší platformě", uvedl Jaroslav Hansal ze společnosti Bohemiasoft.

Sdružení CZ.NIC nedávno vydalo novou verzi služby mojeID, která má zvýšit komfort při používání této služby, a to jak na straně uživatelů, tak u poskytovatelů, kteří se rozhodnou mojeID do svých systémů implementovat. Kromě e-shopů fungujících na systému Bohemiasoftu tuto službu zavedly také například Volný.cz, Tiscali.cz nebo mediální domy Mladá fronta a Internet Info.

 

MDI3MW